Sayfalar

SEN GİTTİĞİNDEN BERİ - YORUM



Tanıtım

Derinden gelen bir sesle konuştu. "Bence arkadaşlığın ötesinde bir yere gidiyoruz Tate ama bu lanet şeylere yol açacak." Keskin kelimeleri beni kırdı ve derin bir nefes aldım. Onun için hiçbir şey ifade etmiyor muydum? Gözümde biriken yaşlar yüzünden etrafı bulanık görmeye başladım. Yüzümdeki acıyı görmüş olacak ki sert ifadesi gitti ve gözlerini yere dikti.

"Tate." Bana doğru yürümeye başladı, sesi daha yumuşaktı... Bu sırada cebimden fotoğrafı çıkarttım ve onun göğsüne iliştirdikten sonra hızla eve koştum. Evin içine girene kadar ağlamamak için kendimi tuttum. Bu bir daha olmayacaktı.

Kapıyı kapatıp kilitledikten sonra onun zalimliğine ve kendi akılsızlığıma ağladım. Başımı yavaşça kapıya vurdum ama darbeler zedelenen gururumu onarmaya yetmiyordu. Jared beni hak etmemişti ama küçük bir uğraşla beni elde etmişti. Bu bir daha olmayacaktı.
(Tanıtım Bülteninden)



Yazarı: Penelope Douglas
Çevirmeni: Ecem Kodak
Orjinal Adı: Bully
Yayınevi: Aspendos Yayınları
Goodreads Puanı: 4.17
Seri Sıralaması: 1/4
Sayfa Sayısı: 416








Kitap tam bir çeviri faciasıydı ,Aspendos çevirememe olayında çığır açmış durumda, her kitabında var bu problem ama bu kitapta nirvanaya ulaşmışlar,

Kitaba gelirsek, Birbirlerini çocukluklarından tanıyan Jared ve Tate yan yana evlerde oturuyor ve  aynı liseye gidiyorlar,eskiden çok iyi anlaşan çiftimiz günün her saatini neredeyse birlikte geçiriyormuş o zamanlar çocuklar tabi ama  aralarında çok güçlü bir bağ var, fakat ne oluyorsa bizim kumru çiftimize nazar değiyor ve bir anda Jared'ın nedensiz bir şekilde araya mesafe koymasıyla birbirlerinden uzaklaşıyorlar, Jared kıza çok kötü davranıyor,okulda yaptığı aptalca şakaların yanı sıra, kız hakkında sürekli kötü dedikodular yayarak insanların onunla alay edip eğlenmesine neden oluyor ve özellikle erkeklerin ondan uzak durması için elinden geleni yapıyor, tabi bu arada Jared in okuldaki ünü görülmeye değer, kızlar peşinden koşuyor, erkekler korkudan yoluna çıkmaya cesaret edemiyor yani bayağı popüler biri : )

 Tate tüm bunlardan sonra biraz nefes almak için  babasıyla birlikte bir yıllığına Fransa'ya gidiyor, kitapta zaten kızın geri dönüşüyle başlıyor..

Tate geri döndüğünde eskisine göre daha kararlı ve daha sivri dilli biri oluyor artık Jared'in üzerinde kurduğu baskıya dur diyecek ve bir yandan da ona yaptıklarının  arkasındaki gerçeği öğrenmeye çalışacak, Tate'in yakın bir kız arkadaşı var adı K.C , Tate karakteri ne kadar gereksizse kız arkadaşı da bir o kadar gereksiz  :)

Kitabın büyük kısmı oldukça sıkıcı, karakterlere ısınamadım , son sayfalara doğru olaylar biraz hareketleniyor,  başlarına gelen kötü ve rezil bir durum yaşanıyor, Jared ile ilgili gerçekler ortaya çıkıyor, fakat açığa çıkan gerçekler, çok  saçma ve çocukça geldi bana,koca kitabı bunu öğrenmek için mi okuduk diyor insan,  yani tamam az biraz hak verdim,  yaşadığı inanılmaz kötü tecrübeler var insanın içini acıtan,  ama bunlar için kızı cezalandırması kendinden uzak tutması gerçekten saçmaydı hadi o zamanlar çocuktun ve çocukça düşündün ama sonrasında niye devam ettin işte ona akıl sır ermiyor :)

Goodreads'de 4 kitaplık bir seri olarak görünüyor, ilk iki kitap Jared ve Tate'in, ikinci kitapta olayları Jared'in ağzından okuyacağız , diğer kitaplar yan karakterlere ayrılmış 




PUANIM







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder